poskytuje komplexné služby v oblasti informačnej a kybernetickej bezpečnosti. Cieľom je poskytovanie vysoko odborných služieb špecialistami na informačnú a kybernetickú bezpečnosť pre spoločnosti a organizácie, ktoré nedisponujú odborným personálom alebo špecializovanými technológiami na kybernetickú bezpečnosť.
Viacero stupňov dohľadu
Zákazník si môže vybrať rozsah služieb podľa svojich potrieb. Pri jednoduchej infraštruktúre s nízkym počtom zariadení postačuje už základná úroveň dohľadu. Pri komplikovanejších systémoch alebo pri spracúvaní citlivých a kritických informácií je vhodné využiť vyšší stupeň dohľadu. Zákazník si taktiež môže „vyskladať“ jednotlivé prvky dohľadu podľa vlastných požiadaviek.
Základnou úrovňou dohľadu je nastavenie a monitoring bezpečnostného softvéru nainštalovaného na jednotlivých zariadeniach, aktualizácia operačných systémov a aplikácií, sledovanie bezpečnostných hrozieb vzťahujúcich sa na hardvér a softvér, vhodné nastavenie zálohovania údajov. Výstupom služby sú pravidelné reporty o stave bezpečnosti.
Rozšírená úroveň dohľadu zahŕňa okrem základnej úrovne dohľadu aj riadenie používateľských prístupov do systémov a k dátam, data manažment, nastavenie bezpečnostných opatrení voči tretím stranám (napr. externým poskytovateľom IT služieb) návrhom vhodných zmluvných opatrení, dohľad nad ochranou osobných údajov (zaistenie súladu s nariadením GDPR), vykonávanie pravidelných auditov bezpečnosti, preškoľovanie zamestnancov a užívateľskú podporu.
Najvyšší stupeň služby dohľadu poskytuje okrem služieb rozšírenej úrovne dohľadu aj nepretržitý monitoring kybernetickej bezpečnosti prostredníctvom pracoviska Security Operation Center (SOC) a využívania nástrojov SIEM, Incident Detection System (IDS), Incident Prevention System (IPS) a ďalších bezpečnostných technológií. Súčasťou služby sú proaktívne preventívne opatrenia na odhaľovanie hrozieb, okamžitá reakcia na prípadné bezpečnostné incidenty.
Výber vhodného stupňa dohľadu nad kybernetickou bezpečnosťou pre konkrétnu spoločnosť pomôžu určiť naši odborníci na základe vstupnej GAP analýzy prostredia IT a individuálnych požiadaviek klienta.
Služba dohľadu je vykonávaná na základe zmluvy o úrovni poskytovaných služieb (SLA – Service Level Agreement). SLA zmluva popisuje spôsob, rozsah, úroveň, časové intervaly a postupy plnenia jednotlivých služieb.